Аратта - На головну

22 жовтня 2017, неділя

«АРАТТА. Вікно в Україну» - домашня сторінка  Лист до редакції  Інформація про портал

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- гетьман Петро Дорошенко останні двадцять років свого довгого й бурхливого життя прожив у почесному засланні в Росії. Був Вятським воєводою. Отримав від російського царя в маленькому містечку Яропольче (Волоколамський повіт поблизу Москви) помістя - 1000 дворів і пенсію в 1000 карбованців. Там же він і помер 9 листопада 1698 року, де і був похований. Був тричі одружений, мав двох дочок і трьох синів. Його правнучкою, по лінії останнього шлюбу з Агафією Єропкиною, була .... дружина Олександра Пушкіна – Наталя Гончарова...

Наш партнер - Дата-центр «Об`єднані Мережі України»

Курс валюти:
Курси валют в банках Києва
Курси валют в обмінниках Києва
Курси валют в регіонах України

Галерея дизайну «Аратта» — архітектура, брендінг, поліграфія, веб

Клуб української культури «Аратта» (м.Нововолинськ)


Готовая наружная реклама: штендер. Отличная вывеска за 3 дня.
Погода в Україні:
 

Наш банер

Наш банер


Чоловік і жінка в світлі соціоніки

Соціоніка 35702 перегляди Система Orphus: виділіть орфографічну помилку мишею і натисніть Ctrl+Enter

Опубліковано - 3.10.2013 | Всі публікації | Версія для друку

Чоловік і жінка в світлі соціоніки
Жорстке дотримання приписаних суспільством ролей призводить до спотворення стосунків всередині пари. А ігнорування традиції породжує розчарування з боку партнера і відчуття власної невідповідності соціальним зразкам.

«Жінки - ті ж чоловіки, тільки ще краще»

Як вже не одноразово підкреслювалося, соціоніка не зазіхає на всі традиції психології, педагогіки і соціального життя. Знання людиною свого типу не скасовує необхідності отримувати освіту, виховувати дітей, брати участь у соціальному житті, не стирає статевих відмінностей. Проте впровадження соціального знання в культуру здатне внести достатньо суттєвих поправок до деяких (вельми важливих) соціальних сюжетів і назавжди змінити систему пріоритетів в них.

Статево-рольові програми

Ще одним архаїчним пережитком (не гіршим за ідею всебічного розвитку особистості) є ідея домінування чоловіків в усіх сферах життя, окрім, можливо, миття посуду.

Досі нез’ясовним казусом вважається той факт, що дівчата частіше краще здають вступні іспити до вузів, а також сесії. Все пояснюється виключно їхньою старанністю і наполегливістю.

Існує упередження, що жінки гірше справляються з керівною роботою і не можуть організувати виробничий процес. Хоча з організацією складної економіки сім’ї справляються саме жінки.

Вважається, що чоловік краще керує автомобілем, а жінка тільки створює аварійні ситуації на дорозі. Хоча чоловіків, які не розуміють, як влаштований двигун, зараз не менше, ніж жінок. Зате абсолютно точно відомо, що останні рідше виїжджають на дорогу в нетверезому стані.

Прийнято вважати, що чоловік автоматично є главою сім’ї, хоча найчастіше у нього немає жодних підстав для цього. Жінці доводиться грати в цю гру, щоб зробити вигляд, що вона дотримується субординації в сім’ї. Насправді у неї іноді просто немає іншого виходу: покласти на нього відповідальність за сім’ю вона не може, тому що він не впорається, а відкрито оголосити себе главою сім’ї вона теж не може, бо це спровокує скандал.

Цей список можна продовжувати нескінченно. І хоча кожен знає, що ці твердження в половині випадків не відповідають реальному стану справ, все одно, - ці застарілі догми все ще в ходу.

Як не дивно, поряд з цими упередженнями існує також достатньо забобонів прямо протилежного змісту, пов’язаних з перевагою жінок у певних сферах життя.

Наприклад, вважається, що психологічно чоловік не настільки тонкий, як жінка, він гірше розбирається у стосунках, не вміє вибудовувати і регулювати їх у сім’ї. Насправді психологічний дар не пов’язаний зі статтю, і всі ці завдання цілком по плечу чоловікові етичного складу. Тільки найчастіше в силу усталених уявлень він не бере їх на себе.

Ще одна помилка стосується того, що жінка краще піклується про дітей, розуміє їх сподівання і відчуває їхні потреби. Але, якщо задуматися, це теж не пов’язане зі статтю. Чоловік з розвиненою сенсорикою відчуттів прекрасно впорається з доглядом за дитиною, причому набагато краще жінки-інтуїта.

Дуже поширені легенди про жіночу інтуїцію. Нібито жінка шостим почуттям сприймає зраду, небезпеку, можливу удачу, прийдешні нещастя з близькими. Адже, як ми знаємо, інтуїція теж не пов’язана зі статтю людини. Чоловікам цілком властиві інтуїтивні прозріння, але суспільство фактично ігнорує це, допускаючи подібні явища тільки в науковій галузі.

Ось так і виходить, що коли в сім’ї народжується дитина, в основі її виховання зазвичай лежать приховані очікування батьків, пов’язані, як правило, зі статтю.

Якщо це хлопчик, передбачається, що він повинен стати в підсумку сильним, розумним, домінуючим, успішним, у майбутньому взяти на себе роль глави сім’ї.

При щонайменшій невідповідності цій програмі - захопленні ляльками, мріями, ліричними історіями, танцями, кулінарією і т.п. - хлопчик обов’язково почує, що це не чоловіча справа. А якщо така дитина проявить трохи більше співчуття до інших або заплаче, то йому неодмінно скажуть, що він розкис, - як дівчисько.

Якщо в сім’ї росте дівчинка, від неї, як правило, очікується інтерес до своєї зовнішності, емоційність, вміння підкорятися, здатність до співпереживання, кулінарний талант. Замурзане дівча в рваних джинсах, що самозабутньо лазить з хлопчаками по деревах і парканах, не раз почує, що дівчинка не повинна так поводитися.

Але якщо таке регулярно трапляється, час припинити впиратися в старі догми і визнати, що як хлопчики, так і дівчатка мають якості, що аж ніяк не пов’язані зі статевими відмінностями.

Насправді

І теорія, і практика соціоніки показує, що ТІМ (тип інформаційного метаболізму) не залежить від статі. Сенсорно-логічні хлопці і дівчата демонструють хороші здібності до природничих і точних наук, відому акуратність і зібраність, хорошу координацію рухів, силу, волю, незалежний характер, практичність у побуті.

Інтуїтивно-етичні діти схильні до фантазування, деякої абстрагованості, широті інтересів, гуманітарної спрямованості, здатності до співпереживання, вмінню подобатися людям, а також виявляють незнищенний інтерес до життєвих ситуацій і стосунків між людьми.

Сенсорно-етичні дівчата і хлопці демонструють вміння розташовувати до себе людей, впертий характер, інтерес до мистецтва, особливо в його прикладних аспектах, до літератури і театру, до психологічної сторони життя.

Інтуїтивно-логічні діти проявляють себе як дослідники, зазвичай здатні до навчання і знаходять інтерес в природних і точних науках. Їх займає історія та перспективи розвитку, тобто минуле і майбутнє. Вони можуть засвоювати великий обсяг інформації, систематизувати її і успішно використовувати.

Якщо, наприклад, порівнювати дівчинку логічного типу з хлопчиком етичного типу, то вона, безсумнівно, буде успішніше за нього справлятися з математикою, фізикою, хімією, інформатикою. У будь-яких суперечках їй вдасться більш аргументовано відстоювати свою точку зору, ніж йому. Дівчата-логіки зазвичай також більш організовані і відповідальні.

Переваги хлопця-етика перед дівчиною-логіком будуть помітні на уроках з гуманітарних предметів. Окрім того, він більш гнучко поводиться при контактах з іншими. Він вміє творчо використовувати свою чарівність для досягнення цілей, вміє справити враження своєю природною тонкістю, дипломатичністю, вродженим шармом.

Інтуїтивний хлопець може відчувати труднощі у присутності дівчини-сенсорика. Йому непросто домінувати, адже вона - рішучіша і часом сильніша фізично. До того ж вона краще орієнтується в побутових питаннях, швидше освоює практичні навички і тому відчуває перевагу над таким непристосованим хлопцем.

Потрібно розуміти, що його перевага полягає не в силі, а в тій швидкості, з якою він орієнтується в обстановці, в об’ємному, цілісному баченні будь-якої проблеми, у проникливості і винахідливості, в умінні передбачати можливості, що криються в ситуації, помітити несподіваний поворот у вирішенні тієї чи іншої задачі.

І це найяскравіші з тих розбіжностей реального життя і традиційних очікувань, з якими ми стикаємося, але, звичайно ж, далеко не всі.

Відрадно, що в сучасній культурі жорсткість цих рамок дещо розмита. Сьогодні, коли навколо безліч дівчат отримує вищу технічну освіту і захищає дисертації з "чоловічими" спеціальностями, приклади Софії Ковалевської і Марії Склодовської-Кюрі вже не вражають уяву. І, проте, такі упередження збереглися у свідомості багатьох людей. Це обертається тим, що до дітей без урахування типу пред’являються неадекватні вимоги, що в переважній більшості випадків породжує у них комплекс неповноцінності.

З подачі минулого сучасна культура пов’язує успішність сприйняття тієї чи іншої інформації зі статевими відмінностями. Насправді, як уже говорилося вище, ні емоційність, ні логічні здібності, ні воля, ні інтуїція не пов’язані зі статтю. Осмислення і прийняття цього факту позбавить ґрунту ще одну шовіністичну ідею, яка надто надовго затрималася в нашій культурі.

Ще одна сторона цих псевдокультурних традицій проявляється в різних очікуваннях у сфері партнерських стосунків. Мається на увазі, що справжній чоловік в парі повинен проявити такі якості:

- Розум і заповзятливість (логіка);

- Силу і авторитетність (сенсорика);

- Стабільність і передбачуваність (раціональність);

- Активність, контактність, експансивність (екстраверсія).

Якщо перевести всі ці якості на мову соціоніки, то вийде опис типу «Адміністратор» (ШТІРЛІЦ).

Жінці традиція приписує такі якості:

- Сердечність і вміння співпереживати (етика);

- Тонкість (інтуїція);

- Гнучкість (ірраціональність);

- Зосередженість на внутрішньому світі і взаєминах у сім’ї (інтроверсія).

Ці очікування в соціоніці відповідають типу «Лірик» (ЄСЕНІН).

Чомусь вважається, що такі персонажі в шлюбі будуть щасливо доповнювати одне одного. Однак соціонічний аналіз показує, що між цими типами існує інформаційний конфлікт. Взаєморозуміння тут найбільш утруднене.

Люди, що опинилися у відносинах інформаційного конфлікту, стикаються з вибором: або придушувати основу своєї особистості, або руйнувати основу особистості партнера, давши волю власним проявам.

Насправді проходження інформаційного конфлікту навіть соціонічно грамотними людьми здійснюється з великими труднощами. А якщо людина взагалі не в курсі справи, без втрат такий конфлікт вирішити неможливо. При цьому культура, як бачимо, підштовхує нас саме до таких партнерських ролей! Не дивно, що з приводу шлюбу існує стільки негативного фольклору, обґрунтованих побоювань. Значною мірою труднощі запрограмовані, мабуть, саме цими соціальними масками.

Тут ми потрапляємо у справжню пастку. Якщо люди відповідають описаним типами (ШТІРЛІЦ - ЄСЕНІН), то між ними існує реальний інформаційний конфлікт. Якщо ж вони живуть у відповідності зі своїми типами, відмінними від описаних, то вони неминуче приходять до думки про власні невідповідності нормам, що прийняті в суспільній свідомості. Це породжує відчуття дефектності та провини за власну або досади за чужу «неспроможність».

Жорстке дотримання приписаних суспільством ролей призводить до спотворення стосунків всередині пари. А ігнорування традиції породжує розчарування з боку партнера і відчуття власної невідповідності соціальним зразкам.

Уявлення про вікову динаміку

На жіночий образ при цьому накладаються ще й цікаві уявлення про те, яким нормам жінка повинна відповідати в різні періоди свого життя.

Легковажний, романтичний, рухливий і чарівний образ ЄСЕНІНА (описаний вище) насправді допускається тільки в період залицяння і медового місяця.

Справжня господиня будинку асоціюється з іншим чином. У Росії це жінка, яка «коня на скаку зупинить, в палаючу хату ввійде». Ясно, що жінці типу ЄСЕНІН такий героїзм не по силам.

Мається на увазі, що господиня і мати сімейства і будинок веде, і дітей виховує, і гроші рахує. На її плечі лягає турбота про заготовки, а отже, - сад і город, а крім цього, звичайно ж, догляд за дітьми та худобою, не кажучи вже про прання, прибирання, лікування, виховання дітей і утримання чоловіка від пияцтва. А часто крім усього цього на ній же лежить обов’язок заробляти гроші. І на все це у неї повинно вистачити сил і розуму. Тут, безумовно, постає сенсорно-логічний образ. У нашому мінливому світі, де до того ж доводиться відстоювати право своєї сім’ї на існування, причому часто в баталіях різного роду, швидше за все, мова йде про тип ЖУКОВ («Полководець»).

Коли ж велика частина життєвого шляху пройдена, діти виросли і з’явилися онуки, жінка знову бачиться в новій ролі - у ролі ніжної, турботливої бабусі. Вона повинна вміти пограти з немовлям, порадувати його казочками і примовками, приголубити, втішити, кашкою нагодувати, вчасно помітити хвороби, проявляти нескінченне терпіння і турботу. Це - класичний образ ДЮМА («Посередник»).

Зрозуміло, що одна і та сама жінка не може виступати в трьох особах навіть у різні періоди свого життя без істотного насильства над своєю інформаційною системою. Цим і пояснюється, що різні жінки більш успішні в різні фази життя. Одним легше дається веселощі і легковажність, вони - вічні наречені. Інших із задоволенням беруть на роль господині дому. У стадії ж залицяння вони відлякують кавалерів своєю рішучістю і визначеністю, а вже якщо говорити про похилий вік, то здається, що вони перетворяться на справжніх домашніх тиранів. Треті, турботливі і нескінченно терплячі, не вселяють чоловікам впевненості в тому, що їм можна довірити складну економіку сімейного життя.

Як бачимо, тут знову норми, що визначені суспільством, розходяться з реальною природою жінки. Так соціум провокує спотворення типів, оскільки ніхто не може втілити себе в цих трьох ролях упродовж одного життя.

Чоловікові ж упродовж усього цього часу наказується гордо виконувати роль годувальника, координатора, глави сім’ї, тобто ШТІРЛІЦА.

А тепер замислимося, як заохочувані соціумом рольові маски жінки можуть взаємодіяти з типом ШТІРЛІЦ.

ЄСЕНІН - конфліктер ШТІРЛІЦА, і цей випадок докладно описаний вище.

ЖУКОВ - тип квазітотожний для ШТІРЛІЦА. Тут можливе взаєморозуміння, загальне завоювання і відстоювання соціальних позицій, загальна орієнтація на статус і престиж і загальні труднощі з оцінкою перспектив ділових починань і суті людських стосунків. Ці типи - хороші партнери для роботи, але не в змозі освоїти етичну сторону існування, настільки важливу в сім’ї, - як для підтримки комфортних стосунків, так і для передачі цієї навички дітям.

ДЮМА для ШТІРЛІЦА є підревізним. Він викликає нескінченну критику з боку останнього, закиди на недолугість і лінь. Адже ревізований часто здається ревізору малозначною людиною, з якою зайве рахуватися. (Хоча відомо, що ревізні шлюби можуть бути стійкими при домінуванні у свідомості обох партнерів почуття обов’язку по відношенню до сім’ї і одне до одного.)

Як бачимо, зразки, що вироблені в соціумі, не гарантують щастя в особистому житті. Соціонічне знання дозволяє набагато успішніше побудувати стосунки і розподілити ролі так, що творчий потенціал конкретної пари буде використаний більш ефективно.

Розхожі зразки партнерської поведінки - занадто грубе наближення до реальних, складних і тонких взаємодій між чоловіками і жінками. Вони не забезпечують ні оптимального використання можливостей конкретних пар, ні збереження стійкої самооцінки кожного з партнерів.

Стосунки доповнення

Соціоніка припускає, що при виборі партнера можуть реалізуватися будь-які з 16 інтертипних відносин у відповідності з тими життєвими завданнями, які актуальні для партнерів у даний момент. Причому жодна з них не гірше, ніж конфлікт ШТІРЛІЦ-ЄСЕНІН, який пропонує нам традиція. Соціонічно грамотне партнерство не буде змушувати людину грати чужі ролі, наприклад, виставляти конфліктні відносини як ідеальні.

Оскільки ми не розкриваємо в цьому матеріалі детально тему інтертипних відносин, як приклад можливої співпраці партнерів різних типів, розглянемо тут лише відносини доповнення.

Всі концепції розвитку особистості припускають якусь мету, еталонний зразок особистості, до якого слід спрямовувати свої зусилля. У соціоніці це - дуалізована особистість. У вульгарному тлумаченні йдеться про людину, котра знайшла партнера доповнюючого типу, але іншої статі, що нібито забезпечує їй комфортне і щасливе життя автоматично.

Насправді це невірно. Все відбувається саме навпаки. Дуалізація - це таке повне освоєння свого типу, настільки розвинена толерантність до інших типів, що стає реально можливим продуктивне співіснування з людиною абсолютно протилежного складу, тобто з дуалом, причому без суперництва і руйнування своєї і його особистості.

Цей стан не приходить автоматично після прочитання соціонічної книжки. Його напрацювання вимагає не лише знань, а й чималої душевної праці. Про це написана безліч книг, але врешті не зайвим буде ще раз, вже конкретно показати, який саме підхід виведе кожного з нас на дорогу дуалізації і гармонійної еволюції, що відповідає нашому типом.

Як звичайно тут наведені тільки схеми міркувань про взаємодію партнерів у доповнюючих парах у світлі моделі А. Наповнити ці схеми конкретним змістом, узятим з власного життя, кожен може самостійно, якщо його приваблює освоєння тих перспектив взаєморозуміння, які обіцяє соціоніка.

Важливо пам’ятати, що сюжети, що знаходяться на периферії наших інтересів, не є незначними для всього іншого світу. Тому не слід витісняти зі свідомості ці сторони буття. Навпаки, постараємося проявити скромність і повагу до людей, що експертно розбирається в заплутаних для нас питаннях, - до наших доповнюючих партнерів.

ДОН КІХОТ («Новатор»)   ДЮМА («Посередник»)
Експертно розбирається У осмисленості рішень, цілісному охопленні проблем, зв’язках із суміжними питаннями, передбаченні подій, розкритті можливостей людей і ситуацій. Має спиратися на партнера
Має спиратися на партнера У питаннях моральних оцінок людей, у побудові стосунків, естетиці, комфорті, оформленні та доведенні результатів, підтримці емоційної атмосфери, генерації ентузіазму. Експертно розбирається

Таким чином, при створенні проектів, пов’язаних з цілісним охопленням ситуації, з’ясуванням причин і урахуванням психологічних і моральних якостей оточення (а такими є практично всі наші проблеми), ДОН КІХОТ і ДЮМА потребують одне одного як рівноправні партнери.

ГЮГО («Ентузіаст»)   РОБЕСП’ЄР («Аналітик»)
Експертно розбирається В емоційному настрої оточення, в питаннях комфорту, здоров’я, зручності, захисту території, налагодження взаємин з людьми, захопленні оточення своїм ентузіазмом. Має спиратися на партнера
Має спиратися на партнера У систематизації інформації, трактуванні законів і правил, в причинно-наслідкових зв’язках між явищами, в розкритті можливостей людей і ситуацій, в новому науковому матеріалі, в економії ресурсу. Експертно розбирається

Отже, коли справа стосується, наприклад, відстоювання своїх прав або території, впровадження нової ідеї або добору команди - у всіх цих випадках потрібно об’єднаний потенціал пари ГЮГО - РОБЕСП’ЄР.

ГАМЛЕТ («Наставник»)   МАКСИМ («Контролер»)
Експертно розбирається У динаміці людських настроїв, питаннях стилю та історичних коренях сьогоднішніх явищ, у перспективності починань, в методах емоційного впливу. Має спиратися на партнера
Має спиратися на партнера У логічних причинах та наслідках будь-якого явища, у визначенні міри відповідальності кожного за загальну справу, в розробці та дотриманні договорів, в оцінці доцільності рішень. Експертно розбирається

При взаємодіях з людьми, коли необхідно враховувати як гуманітарні, так і формальні сторони відносин, тільки спільна, рівноправна участь ГАМЛЕТА і МАКСИМА забезпечить стабільність підприємства.

ЖУКОВ («Маршал»)   ЄСЕНІН («Лірик»)
Експертно розбирається У питаннях розширення та захисту території, розподілу відповідальності, з’ясування причин подій і розумної організації діяльності. Має спиратися на партнера
Має спиратися на партнера У питаннях своєчасності починань, в прогнозах, в оцінці і регулюванні емоційного стану оточення, у відчутті загального етичного потенціалу команди. Експертно розбирається

У будь-яких починаннях, що включають як виробничі, так і міжособистісні взаємодії (а одне без іншого, як правило, не існує), життя вимагає для успішної реалізації спільних зусиль ЖУКОВА і ЄСЕНІНА.

НАПОЛЕОН або ЦЕЗАР («Політик»)   БАЛЬЗАК («Критик»)
Експертно розбирається У питаннях краси об’єктів і їхнього естетичного впливу, відповідальності та захисту території, в оцінці та способах корекції людських взаємин, в політкоректності прийнятих рішень. Має спиратися на партнера
Має спиратися на партнера У питаннях бізнес-планування, у розробці технологічних рішень, в оцінці ефективності і прогнозах, в поточній економічній обстановці. Експертно розбирається

Створення та підтримка програм, які ефективно працюють в соціальному оточенні, в обов’язковому порядку має враховувати повний набір здібностей, представлених в парі НАПОЛЕОН - БАЛЬЗАК.

ДЖЕК («Підприємець»)   ДРАЙЗЕР («Охоронець»)
Експертно розбирається У питаннях ефективного бізнесу, перспективних проектів, координації взаємодії великих колективів, в технології та економічних прогнозах. Має спиратися на партнера
Має спиратися на партнера В оцінці та корекції морального клімату в колективі, баченню відносин між людьми, у захисті інтересів і принципів, в скрупульозному і послідовному виконанні поставлених завдань. Експертно розбирається

При реалізації проектів, які розраховані на суспільні потреби, стійкий і стабільний успіх вийде, тільки якщо в нього будуть залучені обидва партнера - ДЖЕК і ДРАЙЗЕР, - які працюють за своїм сильним функціям.

ШТІРЛІЦ («Адміністратор»)   ДОСТОЄВСЬКИЙ («Миротворець»)
Експертно розбирається В організації виробничих процесів, оцінці ресурсів, прийнятті ефективних управлінських рішень, у створенні комфорту, ергономіки, в питаннях здоров’я та естетики. Має спиратися на партнера
Має спиратися на партнера В оцінці міжособистісних відносин і гуманістичного потенціалу проектів, у баченні і розвитку здібностей людей, що його оточують, умінні запобігати конфліктам. Експертно розбирається

У будь-якій діяльності, де людський фактор істотно пов’язаний з технологічним процесом, необхідний повний набір сильних функцій, який властивий парі ШТІРЛІЦ - ДОСТОЄВСЬКИЙ.

ГЕКСЛІ («Психолог»)   ГАБЕН («Майстер»)
Експертно розбирається У можливостях ситуацій і відносин оточення, умінні налагодити спілкування, побачити перспективи починань, в цілісній оцінці етичної обстановки, в питаннях переконання і залучення прихильників. Має спиратися на партнера
Має спиратися на партнера У створенні технологій і методичних прийомів, у питаннях здоров’я, комфорту та оформлення, у визначенні міри відповідальності і достатності прикладених зусиль, в доцільності рішень. Експертно розбирається

Коли реалізація задуманого вимагає поєднання громадської активності з розробкою ефективних методичних прийомів, успіх може прийти тільки при однаковій включеності в процес обох партнерів - ГЕКСЛІ і ГАБЕНА.

За умови розвитку поваги до доповнюючого партнера, людина отримує таку інформацію та захист, думка про які просто не прийшла б йому в голову самому. Тільки тоді, через власну душевну працю, можуть реалізуватися всі соціонічні легенди про принади дуальних відносин (якщо партнер випадково опинився іншої статі).

Людина, що пройшла дуалізацію, що спирається на можливості доповнюючого партнера і, у свою чергу, готова підтримати його по своїм сильним функціям, більш успішна у своєму соціальному житті, ніж герой-одинак.

За книгою «Уроки соціоніки, або Найголовніше, чого нас не навчили в школі»


Якщо ви помітили в тексті орфографічну помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

 

До теми:
 
Share/Bookmark
 
Loading...
Публiкацiї за темою «Соціоніка»:
 
  
Публікації:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Уряди, в яких висловлюються протилежні міркування, придатні, доки царює мир”
Наполеон

 
 
Опитування:

Україна сьогодні -
Окупована країна
Незалежна і самостійна
“Бананова республіка”
Час покаже







 

 
Яндекс цитування Internet Map Счётчик тиц и PR Український рейтинг TOP.TOPUA.NET

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2017.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.