Аратта - На головну

28 березня 2017, вівторок

«АРАТТА. Вікно в Україну» - домашня сторінка  Лист до редакції  Інформація про портал

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта у twitter Аратта ВКонтакті Аратта в YouTube
  Українські словники on-line Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- під час англо-бурської війни (Південна Африка) в 1899-1902 роках, командир одного з загонів бурів українець Юрій Будяк, врятував від розстрілу одного молодого англійського журналіста. Згодом останній допоміг Ю.Будяку вступити до Оксфордського університету. В 1917 році Ю.Будяк працює в уряді Української Народної Республіки. В 1943 році Юрій Будяк помирає в радянському концтаборі. Англійського журналіста звали .... Уїнстон Черчілль....

Наш партнер - Дата-центр «Об`єднані Мережі України»

Курс валюти:
Курси валют в банках Києва
Курси валют в обмінниках Києва
Курси валют в регіонах України

Галерея дизайну «Аратта» — архітектура, брендінг, поліграфія, веб

Клуб української культури «Аратта» (м.Нововолинськ)


Погода в Україні:
 

Наш банер

Наш банер


Свобода слова вибухнула? Хроніка конфлікту українських журналістів і російського роботодавця

Медіа 15325 переглядів Система Orphus: виділіть орфографічну помилку мишею і натисніть Ctrl+Enter

Опубліковано - 26.01.2007 | Всі публікації | Версія для друку

Свобода слова вибухнула? Хроніка конфлікту українських журналістів і російського роботодавця
На провідному українському телеканалі “Інтер” вибухнув трудовий конфлікт між працівниками і керівництвом, яке нещодавно вчергове зазнало змін. Проте, цей конфлікт оголив проблему, про яку українська влада странно замовчує: цензуру власників, які не комплексуючи втручаються у редакційну політику та фактичне безправ'я журналістів перед власником.

25 січня після завершення робочого дня колектив каналу “Інтер” залишився на каналі та проводить збори.

Як стало відомо з джерела на каналі, журналісти інформаційно-аналітичної служби каналу, незадоволені наміром керівництва урізати їм зарплату, залишились на робочих місцях і зажадали зустрічі з керівництвом. Також, за словами джерела, журналісти обурені тим, що новий менеджмент збирається виплатити всім працівникам каналу зарплату за січень не повністю, мотивуючи це зниженням рейтингів каналу та пообіцявши “розібратись і знайти винних”. На думку джерела, скорочуючи офіційні зарплати, керівництво може спробувати посилити контроль за журналістами та вимусити частину колективу покинути канал (про скорочення ІАС “Інтеру” на каналі говорять відтоді, як стало відомо про призначення Ганни Безлюдної). Керівник прес-служби Ольга Балабан повідомила: “Урізали зарплату всьому колективу, із незрозумілих причин”.

Незадоволені журналісти (близько 50 осіб) готові вдатись до публічного протесту. За останньою інформацією, це представники не лише ІАС, але й інших служб.

Також на каналі плануються істотні зміни у сітці мовлення. Окрім зняття з ефіру програми “Перша експедиція”», про яку вже повідомлялося, буде припинено вихід ранкового блоку “Ранок з “Інтером”. Чи будуть понад 80 співробітників каналу, зайнятих у цьому проекті, переведені на іншу роботу – невідомо. Також з ефіру буде знята програма “Comedy Club Ukraine”, а програму “Один у полі” перенесуть на 13.00.

“О 22.15 відбудуться збори каналу “Інтер”, - повідомила телефоном голова пресс-служби каналу Ольга Балабан. – За участі інформаційно-аналітичної служби, прес-служби, технічної та музичної служб тощо. Це не страйк: канал працює, журналісти виходять в ефір. На зборах ми будемо вирішувати, що далі робити”.

На запитання про наміри щодо зняття з ефіру блоку “Ранок з “Інтером” Ольга Балабан відповіла: “Мені про це відомо. Програму збираються зняти з 5 лютого”. Керівник піар-служби Вікторія Рубан уточнила, що програму буде не знято з ефіру, а, можливо, переформатовано. Вона підтвердила, що причиною цих змін є незадовільні рейтинги, але запевнила, що колектив “Ранку” не буде звільнений і залишиться на каналі.

Як удалося дізнатись, причина конфлікта полягає у специфічних умовах трудових договорів, підписаних усіма працівниками “Інтеру”. Трудова угода (розроблена адвокатською конторою “Коннов і Созановський” наприкінці 90-х, є частиною колективної угоди) передбачає, що лише 60% зарплатні становить фіксована ставка, тоді як 40% - премія, яка може бути скороченою. Випадки, коли цю премію “скошували” окремим працівникам із поважних причин, траплялись і раніше, але вперше це було зроблено щодо всього колективу. Ймовірно, такі дії менеджменту не є незаконними. Однак, найбільше обурення колективу викликало те, що рішення урізати зарплатню з 1 січня (заднім числом) було ухвалене без попередження.

Телефоном “Телекритиці” ситуацію на каналі прокоментував Голова правління “УНТК” (канал “Інтер”) Сергій Леонідович Созановський (російською мовою. Переклад -“Аратта”): “Вчора, на засіданні правління АТЗТ “УНТК” було прийнято рішення, у відповідності з індивідуальним контрактом, який укладено із кожним працівником каналу, всьому колективу каналу сплатити основну зарплатню у розмірі 60% (див. пояснення вище) Из 40% додаткової зарплатні, ппередбачених контрактом, усьому коллективу, із менеджментом включно, будуть сплачені 20%. Преміальні за підсумками минулого року отримали вже багато служб, наприклад, технічна дирекція. Стосовно 20%, які залишилися, то було прийнято рішенння: 10 лютого ррозглянути підсумки діяльності каналу у січні 2007 року та відповідно до цього вирішити питання із доплат. Ми впевненні, що ситуація на каналі буде стабільною”».

Станом на 00.30 26.01. кілька десятків співробітників каналу залишаються на робочих місцях і не збираються розходитися. На зборах, у яких узяло участь близько 300 людей, було укладено звернення до керівництва каналу з проханням пояснити, чому працівникам не виплатили зарплату повністю. Топ-менеджмент на зустріч колективу не прийшов. Член правління Ярослав Порохняк, єдиний представник менеджменту на зборах, спантеличив їх учасників загадковою фразою (російською мовою. переклад - “Аратта”): “Це схема не нова, опрацьована” - не пояснивши, що мав на увазі. Звернення передали представникам менеджменту вночі.

Інтерівці не виключають, що у разі, якщо керівництво не прийде на зустріч із ними, завтра вранці (27.01)можуть не вийти в ефір деякі програми.

За останньою інформацією, о 10.00 мало розпочатись засідання правління (як стало відомо, члени правління Сергій Созановський та Володимир Грановський зараз перебувають поза межами України). Колектив збирається на каналі та чекає зустрічі з генпродюсером Ганною Безлюдною, яка має відбутись після завершення засідання правління. Поки що всі програми виходять в ефір учасно, хоча інтерівці не виключають переходу до страйку. Значна частина журналістів написали заяви про звільнення за власним бажанням. Зібрано близько 200 підписів під вимогою виплатити зарплату в повному обсязі, а також провести зустріч не лише з топ-менеджментом, але й із власниками “Інтера”.

Деякі працівники на пропозицію керівництва (“щось не влаштовує – пишіть заяву”) написали заяви про звільнення за власним бажанням, але згодом їх відкликали. “Колектив дуже згуртований”, - розповідає джерело на каналі.

Ситуацію на каналі “Телекритиці” прокоментувала журналістка “Інтера”, що попросила не називати її прізвища.

“Ситуація на каналі останнім часом стрімко змінюється, і чи залишиться “Інтер” флагманом ефіру, кращим з найкращих – це ще велике питання, розв’язання якого залежатиме від його співробітників, від позиції власників каналу. Останні за історію існування “Інтеру” змінювалися багаторазово. Утім, як засвідчив досвід, якість залишалася. Адже залишалася команда. Топ-менеджмент, який керує каналом та інформаційною службою – ланка, яка легко замінюється. А забезпечує вихід в ефір якісного продукту саме команда із журналістів, режисерів, випускових редакторів, операторів, сценаристів, ведучих… Саме вони формують ефір та роблять рейтинги, саме вони заробляють для акціонерів шалені гроші, отримуючи при цьому копійки порівняно з загальним прибутком такої акули медіа-бізнесу, як “Інтер”. Зараз нам планують урізати зарплату. Таким чином, топ-менеджери ризикують залишитися без кваліфікованих фахівців, професіоналів своєї справи. Адже своє ім'я та здатність бути найпершими його співробітники доводили не один рік поспіль.

Розлагодженість у команді, криза, викликана помилковими та абсурдними кроками нового керівництва, не може не відбитися на якості програм. А отже, і на рейтингах, а отже, на вартості рекламного часу. Забуваючи про людей, керівники самі фактично риють собі яму. Можна замінити без занадто помітних втрат одну-дві-три людини, та якщо усі служби, усі програми розпочнуть страйк і більше 200 людей відмовляться працювати – крах цієї машини неминучий. Знайти таку кількість фахівців і перекрити ефір не менш якісним продуктом за короткий термін неможливо. І чи можливо взагалі, якщо рівень зарплат не буде відповідати прожитковому мінімуму для родин, у яких є діти. Для родин, де більшість – не кияни і мають наймати житло.

Соромно, такому каналу, як “Інтер”, зовсім не поважати людей, тих, хто усі свої сили, енергію, талант, час (ненормований робочий день, робота у свята та вихідні – нормальна практика на “Інтері”) віддає заради того, аби “Інтер” був каналом номер один в Україні”.

За останньою інформацією, о 13.00 26.01 на “Інтері” закінчилося засідання правління телеканалу. Як повідомило джерело на каналі, після засідання генеральний продюсер телеканалу Ганна Безлюдна запропонувала провести зустріч з колективом кожної служби окремо. Першою мала бути інформаційна служба, а решту працівників попросили залишити ньюз-рум. Однак, за словами джерела, в холдингу “Інтер” працює близько 800 людей, тому на знак солідарності колектив відмовився від зустрічі.

Колектив вирішив провести о 14.00 прес-конференцію поблизу будинку телеканалу “Інтер” (вул. Дмитрієвська, 30).

14.10 – ведучий програми “Все для тебе” Юрій Кот повідомив про те, що програму збираються закрити.

14.20 – на зустрічі із журналістами працівники “Інтеру” заявляють, що в разі невиконання керівництвом висунутих вимог, вони не виключають страйку і голодування. Попри це, програми каналу виходитимуть у звичному режимі.

14.40 – закінчилася нарада за участю Ганни Безлюдної, Ярослава Порохняка і колективу.

Генпродюсер телеканалу “Інтер” обіцяє оприлюднити рішення щодо вимог колективу у наступну середу (31 січня).

За інформацією кореспондента “Телекритики”, невдовзі має вирішитися доля програми “Ранок з Інтером”.

За інформацією на 15.20, Ганна Безлюдна зустрілася з інформаційною службою телеканалу, силою зачинивши двері перед іншими учасниками акції протесту. На цій зустрічі вона повідомила, що працівники новин отримають зарплатню на 99%, а до 15 лютого мають бути остаточно визначені критерії оцінки праці представників.

Джерело на каналі повідомило, що наказ про скорочення заробітної плати датований 24 січня. Тепер керівництво “Інтеру” планує зустрітися з кожною службою телеканалу окремо.
Максим Равреба, ведучий новин “Інтеру”:

“Ми зробили певний крок уперед, але не знаю наскільки він вдалий. Ми наполягали на зустрічі керівництва зі всім колективом. Але в силу обставин з Інформаційно-аналітичною службою вийшла окрема зустріч. Якби все це стосувалось не всього колективу, а лише ІАС, то можна було б вважати це успіхом – ми добились зустрічі з керівництвом, виконанням певних умов. Також керівництво обіцяло зустрітись із кожною службою окремо. Тепер інші служби почувають себе обманутими. На цей момент ми не знаємо зустрічається керівництво з ними.

У нас залишилось відчуття прикрості. Виходить, що ми поговорили про себе, а не про інших.

Сама зустріч проходила таким чином: керівництво оголосило свою політику на 2 місяці, ми вислухали і розійшлись”.

Між тим, колектив телеканалу Інтер готується оголосити голодування на знак протесту проти дій нового керівництва телеканалу.

Про це вони сьогодні повідомили біля будинку телеканалу, тому що усередину журналістів не пустили.

Заступник виконавчого продюсера програми “Ранок з Інтером” Ганна Баздирева пояснила, що працівників Інтеру не влаштовують "раптові" звільнення і зниження заробітної плати. За її словами, новий генеральний продюсер телеканалу Ганна Безлюдна не виходить на контакт з журналістами, щоб пояснити їм ситуацію.

"Ми не збираємося саботувати ефір, але оголосимо голодування", - сказала Баздирева.

Вона також пояснила, що журналістів не пускають у будинок телеканалу, оскільки в інформаційно-аналітичному центрі проходять збори керівництва. Баздирева повідомила також, що з ефіру телеканалу вже зняті програми “Ранок з Інтером”, “Усе для тебе”, “Перша експедиція” та “Ігри патріотів”, а також були звільнені близько 10 співробітників Інтеру.

Поки про намір голодувати заявили більше 200 працівників телеканалу.

У цей час проходять переговори ініціативної групи колективу з менеджментом каналу.

Нещодавно в телеканалу “Інтер” перемінився власник - компанія Укрмедіапроект придбала 61% акцій телекомпанії. Крім того, серед власників телеканалу залишилися відкрите акціонерне товариство “Громадське російське телебачення”(ГРТ, Москва) - 29% акцій і товариство з обмеженою відповідальністю “Пегас” телебачення - 10%.

Телеканал “Інтер” розпочав мовлення на роздержавленому загальнодержавному каналі 26 ховтня 1996 р. Переважна більшість телепродукції виходить в ефір російською мовою. Серед розважальних програм й художніх фільмів - домінують продукти російського виробництва, розбавлені продукцією “Голівуда”. Телеканал завжди був провладним, оскільки, перший власник та шеф-редактор ІАС належали до керівництва СДПУ(О). На виборах 2004 р. - відкрито підтримувався один единий кандидат від влади Віктор Янукович. Такі ж симпатії не можна було не помітити й на минулих парламентських виборах.

Попри це, лояльність до влади, як бачимо абсолютно не врятувала колектив каналу від свілля керівництва. Бо ж в Україні, на відзнаку від “братньої” Росії не існує колективної відповідальності, в тому числі за падіння рейтингу телеканалу. Такі дії керівництва є зухвалим порушенням прав громадян, гарантованих Конституцією України.

Є ще одна виразка, яка відкрилася цим конфліктом. Як виявилося, на немаленькому телеканалі геть відсутня профспілкова організація. Бо, якби вона була, керівництво навряд чи наважилося б на подібні дії, оскільки, відповідно до чинного законодавства України, питання будь-яких санкцій щодо працівника з боку роботодавця мають бути узгоджені із профспілкою і без її згоди не можуть застосовуватися.

Отже, безправ'я й несвобода слова в Україні мають глибоке коріння. Тому, на заміну темникам прийшов диктат власника. А журналіст - залишається все таким, як був - безправним заручником системи.

Ми надалі уважно слідкуватимемо за розвитком цього конфлікту й інформуватимемо Вас.

Підготовлено за матеріалами Інтернет-видань “Телекритика” і “Кореспондент net.

Якщо ви помітили в тексті орфографічну помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

 

 
Share/Bookmark
 
Loading...
Публiкацiї за темою «Медіа»:
 
  
Публікації:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Розум може підказати, чого слід уникати, і тільки серце промовляє, що слід робити”
Жозеф Жубер

 
 
Опитування:

Україна сьогодні -
Окупована країна
Незалежна і самостійна
“Бананова республіка”
Час покаже









 

 
Яндекс цитування Internet Map Счётчик тиц и PR Український рейтинг TOP.TOPUA.NET

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2017.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.