Аратта - На головну

29 травня 2017, понеділок

«АРАТТА. Вікно в Україну» - домашня сторінка  Лист до редакції  Інформація про портал

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- передтечею кінотворчості італійськіх неореалістів була стрічка, знята українською кіностудією. Цією кінострічкою фахівці вважають фільм Марка Донського “Веселка” (1943 рік) за однойменною повістю Ванди Василевської. Фільм був знятий на київській кіностудії, яка в роки Другої світової війни була евакуйована в Середню Азію. Він розповідає про українське село під час війни. Президент Рузвельт, переглянувши фільм, надіслав режисерові телеграму з подякою, а у 1944 році картина була відзначена Асоціацією кіно і радіо США.

Наш партнер - Дата-центр «Об`єднані Мережі України»

Курс валюти:
Курси валют в банках Києва
Курси валют в обмінниках Києва
Курси валют в регіонах України

Галерея дизайну «Аратта» — архітектура, брендінг, поліграфія, веб

Клуб української культури «Аратта» (м.Нововолинськ)


Погода в Україні:
 

Наш банер

Наш банер


Дві «рибки» приховують таємницю Всесвіту

Духовність 22894 перегляди Система Orphus: виділіть орфографічну помилку мишею і натисніть Ctrl+Enter

Опубліковано - 3.03.2007 | Всі публікації | Версія для друку

Дві «рибки» приховують таємницю Всесвіту
У старокитайській міфології і натурфілософії Інь-Ян (“тайцзи”, Велика Межа) - символ творчої єдності протилежностей у Всесвіті. В сучасному світі для багатьох людей цей знак є символом чогось таємничого і незбагненного.

За деякими легендами, графічне зображення тайцзи у вигляді чорної і білої «рибок», сполучених в колі і символізуючих сили Інь і Ян, набуло поширення в 7-8 століттях під впливом буддійських мандал.

У графічному виразі поняття Великої Межі розповсюдилося в народних віруваннях і міфології, де самостійно, або разом із вісьма триграмами стало частиною картин-талісманів, що оберігають людей від нечистої сили.

Всесвіт - це не хаотичне нагромадження предметів і явищ, а поєднання великої кількості пар протилежних елементів Інь і Ян. І оскільки Всесвіт і людина є єдина система, що підкоряється одним і тим же законам розвитку, то для зображення моделі світу підходить тільки якийсь замкнутий простір - певна геометрична фігура, яка могла б відобразити внутрішню гармонію і досконалість цього світу. Зрозуміло - це коло.

Біла крапка в чорній половинці кола і симетрична їй чорна в білій, означають, що Інь і Ян присутні один в одному.
Модель Трипільського храму (4 тис. до н.е.)
Модель Трипільського храму (4 тис. до н.е.)
У старокитайській міфології і натурфілософії Інь-Ян (“тайцзи”, Велика Межа) - символ творчої єдності протилежностей у Всесвіті. Його зображали у вигляді кола, образу нескінченності, розділеного хвилястою лінією на дві половини, - темну і світлу. Взаємодію двох половин припускає постійний рух по кругу - коли одне з двох початків досягає свого піку, воно вже готове відступити: "Ян, досягнувши піку свого розвитку, відступає перед особою Інь. Інь, досягнувши піку свого розвитку, відступає перед обличчям Ян".

Коли уважно вдивляєшся в схему тайцзи, виникає відчуття того, що чорна і біла половинки ось-ось почнуть обертатися, виштовхуючи одна одну і разом з тим спрямовуючись одна за одною, поспішаючи зайняти сусіднє місце і в той же час, поступаючись своїм.

Прототипи схеми Великої Межі можна знайти в найдавніших творах китайської культури, висхідних до неоліту, а її останній вигляд був або вироблений, або розсекречений і поширений в епоху Сун.
Фундаментальна для всієї світової культури схема логарифмічної спіралі
Фундаментальна для всієї світової культури схема логарифмічної спіралі
Західні інтерпретатори убачають в цьому малюнку фундаментальну для всієї світової культури схему логарифмічної спіралі.

Згідно сучасним науковим уявленням, все суще складається з атомів, і для їх матеріального прояву необхідна рівновага енергетичних потенціалів, тобто позитивних і негативних сил, внаслідок чого досягається баланс, за рахунок якого існує матерія. Ці закономірності були відкриті ще на зорі китайської цивілізації.

Концепція Інь і Ян - двох протилежних і взаємодоповнюючих початків - пронизує все в китайській культурній традиції, від системи управління державою і відносин між людьми до правил споживання їжі і саморегуляції. Вона ж розповсюджується і на вельми складну схему взаємин між людиною і духовним світом... Концепція Інь і Ян як не можна точніше передає сприйняття китайцями і зовнішнього світу, і світу усередині себе.
Схема породження Великою Межею двох зразків (інь ян), чотирьох символів (си сян) і восьми триграм (ба гуа)
Схема породження Великою Межею двох зразків (інь ян), чотирьох символів (си сян) і восьми триграм (ба гуа)
Стародавні мудреці стверджували, що коло, його центр і межу Інь і Ян необхідно шукати в собі, в своїх відчуттях і рухах тіла. Лише той, хто знайшов їх і привів до згоди Інь і Ян, може знайти внутрішню гармонію і побачити в навколишньому світі рух стародавнього символу Великої Межі.

За уявленнями стародавніх китайців, всі прояви Дао* породжені динамічним чергуванням і взаємодією цих протилежних сил. Розділенню Неба і Землі передував стан первозданної цілісності світу. Цей витік всього сущого називався Хаосом ("хун-дун") або Безмежним ("у цзи"). Щоб почалося створення світу, хаос повинен був диференціюватися. Перш за все, він розпався на два основні елементи - Ян і Інь. Взаємодія цих елементів привела до утворення предметів видимої природи.
Спочатку Інь і Ян означали відповідно тіньовий і сонячний схили гори - і ця символіка як не можна краще відображала суть цих два початків. З одного боку, вони представляють лише різні схили однієї гори, що не зводяться один до одного, але і не відрізняються між собою; з іншого боку, їх якісна відмінність обумовлюється не внутрішньою природою самого схилу, а якоюсь третьою силою - Сонцем, яке по черзі освітлює обидва схили.

З епохи Чжоу китайці стали розглядати небо як втілення Ян, а землю - Інь. "Ци Неба і Землі, збираючись, утворює єдність, а розділяючись, утворює Інь і Ян", - свідчила традиційна формула. Сонце і Місяць, "Тай Ян" і "Тай Інь", Великий Ян і Великий Інь, утворюють пару протилежностей, що дають початок формам Неба.

Уже в давнину Ян і Інь дали життя цілому ряду космологічних символів. Силу Ян співвідносили з небом, Сонцем, теплом, світлом, духом, життям, активним і чоловічим початком, лівою стороною, непарними числами. Ян символізує все світле, сухе і високе: гори, небеса, сонячні тварини і птахи. Інь - це початкові води, пасивний, жіночий початок, Місяць, душа, глибина, негативне, м'яке і поступливе, північ, темрява, смерть, парні числа. В області людського мислення Інь - це інтуїтивний жіночий розум, Ян - чіткий раціональний розум чоловіка. Інь - нерухомість зануреного в споглядання мудреця, Ян - творча діяльність правителя. Контраст Інь і Ян не тільки є принципом, організуючим всю китайську культуру, але також відбивається в двох основних філософських напрямах Китаю. Конфуціанство віддає перевагу всьому раціональному, чоловічому, активному. Даосизм же, навпаки, вважає за краще інтуїтивне, жіноче, містичне.

Закони Інь Ян
Цьому зображенню Інь-Ян - понад 5 тисячоліть. Воно набагато старше за китайські зразки
Цьому зображенню Інь-Ян - понад 5 тисячоліть. Воно набагато старше за китайські зразки
Закон 1

Інь народжується в Ян, Ян народжується в Інь.

Самотнє Ян не народжує, сиротливе Інь не живить.

Корінь народження - в Інь-Ян.

Інь і Ян розійшлися - життєва сила обірвалася.

Закон 2

Інь розсівається - Ян концентрується.

Ян розсівається - Інь концентрується.

Закон 3

Взаємне постійне протиставлення Інь-Ян

або Взаємовизначаючі умови існування

Закон 4

Здвоєне Ян неодмінно перетворюється на Інь

Здвоєне Інь обов'язково стає Ян.

Крайнє Ян і крайнє Інь співвідносяться із стихіями Вогню і Води. Цикл їх взаємних перетворень включає дві проміжні стадії, що символізуються стихіями Металу і Дерева. Утворюється коло трансформацій Інь і Ян, що має, як будь-яке коло, свій центр. Емблемою центру виступає стихія Землі. Так Велика Межа розгортається в п'ятіркову структуру, яка об'єднує в собі двійкову Інь-Ян і тріаду творення, а тому є ємним символом Всесвіту.


* Дао - старокитайська езотерична традиція, що виросла на основі учення Лао Цзи, який жив в Китаї на межі 6 і 5 ст. до н.е. Лао Цзи, як і Сіддхарха Гаутама, є одним з найбільших просвітлених людей (будд) в історії арійського періоду розвитку людства.

У перекладі з китайського "дао" означає “шлях”. Даоська традиція є величезним досвідом людей, що досягли просвітління самостійним шляхом. Вона, як і дзенська традиція, належить до лінії розвитку, яку умовно можна назвати «шлях просвітління, або пробудження» (шлях Будди). Суть цього шляху в езотертці зводиться до того, що людина за допомогою певної езотеричної техніки досягає особливого стану свідомості, яка іменується просвітлінням (пробудженням).

Якщо ви помітили в тексті орфографічну помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

 

До теми:
Фотогалерея:
 
Share/Bookmark
 
Loading...
Публiкацiї за темою «Духовність»:
 
  
Публікації:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Все, що йде поза рами нації, це або фарисейство людей, що ітернаціональними ідеалами хотіли би прикрити свої змагання до панування одної нації над другою, або хворобливий сентименталізм фантастів, що раді би широкими “вселюдськими” фразами прикрити своє духове відчуження від рідної нації...”
Іван Франко

 
Реклама на порталі
 
Опитування:

Україна сьогодні -
Окупована країна
Незалежна і самостійна
“Бананова республіка”
Час покаже







 

 
Яндекс цитування Internet Map Счётчик тиц и PR Український рейтинг TOP.TOPUA.NET

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2017.
При передруці інформації, посилання на www.aratta-ukraine.com обов`язкове.